آموزش پخت انواع کیککیک عصرانه

طرز تهیه کیک زمستانی خوشمزه و مجلسی

آموزش طرز تهیه کیک زمستانی

فیلم طرز تهیه کیک زمستانی یکی از انواع کیک های کافی شاپی است خوشمزه می باشد که براحتی می توانید در منزل تهیه کنید، برای مشاهده طرز تهیه کیک گردویی خوشمزه کلیک کنید.برای مشاهده کیک زمستانی با استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم کیک زمستانی:

نام مقدار
سیب 6 عدد
شکر نصف لیوان
پودر دارچین 1 قاشق مربا خوری
مواد لازم کیک:  
تخم مرغ 3عدد
شکر 1 لیوا ن
شیر نصف لیوان
وانیل کمی
پکینگ پودر 10 گرم
آرد 1 و نیم لیوان
مواد کرم:
شیر 3 لیوان
شکر کمتر از نصف لیوان
زرده تخم مرغ 2عدد
پودر نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
آرد 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک زمستانی:

مواد داخل فیلم دو برابر شده است ابتدا سیب ها را رنده با شکر و پودر دارچین مخلوط روی حرارت قرار دهید تا آب آن کشیده و سیب ها پخته شود. سپس مواد را داخل سینی فر کاغذ روغنی دار بریزید و صاف کنید.

تخم مرغ ها و شکر و وانیل را با همزن برقی به مدت 4 دقیقه بزنید تا مواد حجیم و کشدار شود. سپس شیر را اضافه و در حد مخلوط شدن بزنید. سپس آرد را اضافه و با لیسک مخلوط کنید. مواد کیک روی سیب ها ریخته و صاف کنید داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه قرار دهید. چون ارتفاع کیک کم است و ضخیم نیست سریع می پزد.

برای کرم شیر و شکر ( می تونید شکر را کم تر بزنید )  و نشاسته و آرد و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید روی حرارت قرار دهید و مدام هم بزنید تا جوش بیاید و حباب بزند و سنگین شود. سپس از روی حرارت بردارید و وانیل و 1 قاشق مرباخوری کره اضافه کنید و مخلوط کنید. روی ان سلفون بکشید. پس از خنک شدن یک پاکت خامه صبحانه اضافه و با همزن برقی بزنید تا یکدست شود.

کیک پس از پخت دورگیری کنید و  روی آن کاغذ روغنی بیندازید  و برگردانید و کاغذ آن را جدا کنید به کمک کاغذ روغنی روی ان رول کنید. کنار بگذارید تا خنک شود. پس از خنک شدن کاغذ ان را بردارید و مجددا رول کنید و برش بزنید. خامه را به مواد کرم اضافه کنید و با همزن بزنید تا مخلوط شود. سپس از مواد کرم داخل قیف با ماسوره m1 بریزید و  روی شیرینی ها از مواد کرم پایپ کنید.

نکاتی که باید در هنگام تهیه کیک زمستانی رعایت کنید:

1-مواد کیک زمستانی را نیم ساعت زودتر در محیط قرار دهید تا به دمای محیط برسد.

2-شکر کرم را کمتر کنید چون مقدار شیرینی ان کمی زیاد است.

در صورت تمایل می توانید طرز تهیه کیک رد ولوت، طرز تهیه کیک  موز وگردو، طرز تهیه کیک قهوه با رویه گردویی و دستور پخت گلد کیک را دانلود و مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا