آموزش ناننان بین الملل

طرز تهیه نان پوآچا گردویی

آموزش نان پوآچا گردویی

نان پوآچا گردویی، نان ترکی است، نان پوآچا گردویی در عین نرم و طیف بودن بسیار خوشمزه می باشدف نان پواچا گردویی را می توانید برای صبحانه یا عصرانه  تهیه کنید.

نان پواچا گردویی، را می توانید به شکل دلخواه چونه کرده، برای مشاهده اموزش تهیه نان پواچا گردویی با استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم خمیر نان پوآچا گردویی:

نام مقدار
خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
شکر 3 قاشق غذاخوری
نمک نصف قاشق مرباخوری
شیر ولرم 2 لیوان
کره آب شده 50 گرم
روغن مایع نصف لیوان
تخم مرغ 1 عدد
آرد 5 الی 6 لیوان

مواد لازم داخل پوآچا:

نام مقدار
آرد 1 لیوان
شکر 3 قاشق غذاخوری
گردوی خرد شده 3 قاشق غذاخوری
کره نرم 50 گرم

مواد رویه نان:

نام مقدار
زرده تخم مرغ – 1 عدد
روغن مایع 1 قاشق غذاخوری
کنجد 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان پوآچا

مرحله اول اماده سازی خمیر

ابتدا یک لیوان شیر ولرم را با یک قاشق مرباخوری شکر و خمیرمایه مخلوط کنید و یک پارچه تمیز روی آن انداخته و 10 دقیقه اجازه دهید تا عمل بیاید. سپس تخم مرغ و روغن و نمک و مابقی شیر و شکر و نصف آرد را داخل کاسه ایی بزرگ بریزید و مخلوط کنید. سپس خمیرمایه عمل امده را به محتویات کاسه اضافه کنید. کمی آرد دیگر اضافه و مخلوط کنید. آرد را کم کم به مواد اضافه کنید تا خمیر نرمی بدست آید و به دست تمیز نچسبد. سپس به مدت 15 دقیقه خمیر نان پواچا گردویی را ورز دهید تا رویه خمیر نان پوآچا گردویی یکدست و براق شود. خمیر نان پواچا گردویی را سلفون کشیده و به مدت 1 ساعت در محیط استراحت دهید.

مرحله دوم

مواد داخل خمیر نان پوآچا گردویی را اماده کنید. به آرد کره نرم و شکر را اضافه کنید و مخلوط کنید تا مانند خرده نان شود. سپس گردوی خرد شده یا پودر شده را اضافه کنید.

مرحله سوم

خمیر نان پواچا گردویی   استراحت کرده را روی میز کار آرد پاشی شده به شکل مستطیل و به ضخامت یک سانت باز کنید. کناره های خمیر نان پواچا گردویی را بگیرید. روی تمام خمیر نان پوآچا گردویی را با کره چرب کنید. از مخلوط  مواد داخل خمیر روی خمیر بپاشید و پهن کنید. یک طرف خمیر را کمی خالی بزارید و به شکل مورب برش بزنید. خمیر نان پواچا گردویی  را از سمت طول رول کنید. قسمت برش زده در انتهای رول باشد.

مرحله چهارم

داخل سینی یا ظرف مورد نظر که با کره چرب کرده اید قرار دهید. دوسر خمیر رول شده را به هم بچسبانید. خمیر را سلفون کشیده و به مدت 15 دقیقه استراحت دهید. فر را با دمای 160 درجه سانتی گراد روشن کنید.

مرحله پنجم

سپس مواد رویه، زرده تخم مرغ و روغن مایع با هم مخلوط کنید و با فرچه بر روی خمیر نان پوآچا گردویی رومال کنید و بعد کنجد بپاشید. داخل فر از قبل گرم شده با دمای 160 درجه سانتی گراد به مدت یک ساعت قرار دهید.

در صورت تمایل می توانید تعدادی از  انواع نان های بین الملی سنتی بر روی سایت استاد آشپزی در زیر آورده شده است روی آن کلیک و مشاهده کنید.

طرز تهیه نان بورک کدو حلوای

طرز تهیه بورک آچما کدوحلوایی
طرز تهیه بورک آچما کدوحلوایی

طرز تهیه نان پیده گوشت در فر

طرز تهیه نان پیده گوشت ترکیه
فیلم آموزش طرز تهیه نان پیده رمضان

طرز تهیه نان پیده آچ سوسیس

طرز تهیه نان پیده آچ سوسیس
فیلم آموزش نان پیده آچ سوسیس

طرز تهیه نان صبحانه ترکی

طرز تهیه نان صبحانه ترکی
فیلم آموزشی طرز تهیه نان صبحانه ترکی بر روی سایت استاد آَشپزی

طرز تهیه نان بربری

طرز تهیه نان بربری خانگی
طرز تهیه رومال نان بربری استاد آشپزی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا