آموزش آشپزیمرغ شکم پر-ماهی شکم پر

طرز تهیه مرغ شکم پر در قابلمه

آموزش مرغ شکم پر با گوشت چرخ کرده

مرغ شکم پر یکی از غذاهای ایرانی سنتی  محبوب است، مرغ شکم پربه روش های مختلف و مواد متفاوت در شهر های مختلف تهیه می شود، بر روی سایت استاد آشپزی دو مدل مرغ شکم پر موجود است، و هر دستور خوشمزه و طرفدارای خود را دارد.

فیلم آموزش مرغ شکم پر با گوشت چرخ کرده برای مهمانی مناسب است و بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد، مرغ شکم پر با گوشت چرخ کرده متفاوت از سایر دستور ها می باشد. برای مشاهده طرز تهیه مرغ شکم پر با گوشت چرخ کرده برای مهمانی با سایت استاد آشپزی همراه باشید.   

مواد لازم مرغ شکم پر با گوشت چرخ کرده

نام مقدار
مرغ درسته 1عدد
گشنیز 200 گرم
شنبلیله 200 گرم
گوشت چرخ کرده 200 گرم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
سیر 2 حبه
آلوجنگلی 200 گرم
تمرهندی نصف بسته
پیاز رنده شده 1عدد
پیاز سرخ شده 1عدد

طرز تهیه مرغ شکم پر در توستر

مرحله اول

 مواد داخل فیلم دو برابر شد. ابتدا گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده و نمک و فلفل سیاه مخلوط و خوب  ورز دهید، قل قلی کنید و داخل روغن سرخ کنید.

مرحله دوم

گشنیز و شنبلیله خرد شده را داخل روغن تفت دهید تا به روغن بیاید، سپس پیاز سرخ شده با زردچوبه و سیر سرخ شده را اضافه و تفت دهید. تمرهندی را داخل نصف لیوان آبجوش حل و صاف کنید. سپس نمک و فلفل سیاه و تمرهندی را به سبزیجات اضافه و مخلوط کنید (فیلم این قسمت متاسفانه پاک شد ) . کمی روی حرارت قرار دهید تا به روغن بیاید. سپس قلقلی ها را اضافه و مخلوط کنید کنار بگذارید.

مرحله سوم

پوست مرغ اگر پارگی دارد را بدوزید سپس با نمک و فلفل سیاه و پودرسیر مزه دار کنید. داخل شکم مرغ را از مواد پر کنید و با نخ و سوزن بدوزید تا مواد از آن خارج نشود.  ران های مرغ  را بالا ببندید و بال ها را با خلال دندان به بدن مرغ بچسبانید. سپس مرغ را داخل روغن با حرارت زیاد سرخ کنید.

مرحله چهارم

سپس 2 قاشق غذاخوری رب را داخل روغن تفت دهید روی پوست مرغ از رب بمالید. داخل قابلمه مرغ و رب تفت داده شده و نمک ( می توانید به جای نمک، عصاره مرغ بریزید) و فلفل سیاه بریزید. 3 لیوان آبجوش اضافه کنید. سپس سیب های پوست گرفته و آلوجنگلی شسته شده را اضافه کنید و  با حرارت ملایم به مدت دو ساعت با درب بسته اجازه دهید پخته شود در حدی که یک لیوان آب باقی بماند، داخل فر قرار دهید و روی مرغ را گریل کنید.

نکاتی که باید در هنگام تهیه مرغ شکم پربا گوشت چرخ کرده برای مهمانی رعایت کنید:

1-طرز تهیه مرغ شکم پر با رب انار و در فر می توانید تهیه کنید، به مدت یک ساعت و نیم تا دو ساعت حرارت 180 درجه سانتی گراد طبقه وسط قرار دهید تا فقط کمتر از یک لیوان آب داشته باشد کافی است.

2-مواد طرز تهیه مرغ شکم پر خوشمزه است هیچ کدام را حذف نکنید.

3-طرز تهیه مرغ شکم پر در توستر هم می توانید انجام دهید فقط حرارت توستر 170 درجه سانتی گراد قرار دهید و چک کنید که مرغ شکم پر را بعد از گذشت یک ساعت تا یک ساعت و نیم کافی باشد.

4-بین 3 الی 4 عدد سیب کوچیک سبز را پوست بگیرید و داخل سس قرار دهید،  مزه سس را ملس و به ترش می زند.

در صورت تمایل می توانید تعدادی از اموزش های مرغ و ماهی شکم پر، خورشت و.. بر روی سایت استاد آشپزی در زیر آورده شده است بر روی آن کلیک و مشاهده کنید.

طرز تهیه مرغ شکم پر با آب پرتقال

طرز تهیه مرغ شکم پر
طرز تهیه مرغ شکم پر

طرز تهیه ماهی شکم پر

طرز تهیه ماهی شکم پر
طرز تهیه ماهی شکم پر

طرز تهیه اکبر جوجه

طرز تهیه اکبر جوجه
طرز تهیه اکبر جوجه

طرز تهیه جوجه ترش

طرز تهیه جوجه ترش
طرز تهیه جوجه ترش

طرز تهیه مرغ کنتاکی

طرز تهیه مرغ کنتاکی
طرز تهیه مرغ کنتاکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا