آموزش شیرینی و شکلاتشیرینی سنتی و نوروز

طرز تهیه میکادو ساده

 آموزش شیرینی میکادو

شیرینی میکادو جزوی از شیرینی های سنتی ایران می باشد که مناسب برای پذیرایی می باشد برای مشاهده اموزش شیرینی میکادو بازاری با سایت استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی میکادو بازاری:

نام مقدار
آرد نخود 3 پیمانه
آرد سفید 2پیمانه
پودرقند 4 پیمانه
کره 5 پیمانه
هل 1 قاشق غذاخوری
کاکائو 2 قاشق غذاخوری
نان بستنی 8عدد

طرز تهیه شیرینی میکادو بازاری با آرد نخودچی:

مواد داخل فیلم نصف شده است آرد سفید را داخل تابه ریخته و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته و کمی تغییر رنگ دهد بعد آرد نخود را اضافه کنید و  به مدت 5 تا 6 دقیقه تفت دهید سپس از روی حرارت بردارید کره را اضافه و مخلوط کنید تا با گرمای آن باز شود سپس پودرهل و پودر کاکائو را اضافه و مخلوط کنید مجددا 3 دقیقه روی حرارت قرار دهید و مرتب بهم بزنید.سپس از روی حرارت بردارید و کمی خنک شد پودرقند را به آن اضافه و مخلوط کنید.

یک نان بستنی قرار دهید و مقداری از مواد روی ان بریزید و صاف کنید. تا لایه اخر قرار دهید روی آن یک جسم سنگین قرار دهید چند ساعت به این حالت باقی بماند تا تمامی لایه ها بهم بچسبد سپس کناره های آن را برش بزنید. 200 گرم شکلات سفید باز کنید روی کل نان بکشید. سپس کمی شکلات شیری باز کنید و روی شکلات سفید به شکل پلنگی بزنید و دور آن با شکلات تلخ باز شده بکشید.سپس با چاقو اره ایی به اندازه دلخواه برش بزنید.

نکاتی که باید که در هنگام پخت شیرینی میکادو ساده رعایت شود:

1-مواد شیرینی میکادو بازاری را نیم ساعت قبل از شروع کار در محیط قرار دهید تا به دمای محیط برسد.

2-زمان اضافه کردن پودر قند توجه کنید که مواد داغ نباشند که پودر قند آب شود. چون باعث می شود شیرینی مزه کاراملی بگیرد و کیفیت شیرینی کاهش می یابد.

3-مواد حلوا هنوز گرم هست سریع لایه گذاری کنید و هر لایه را کامل فشار دهید تا بهم بچسبند ولی مواظب باشید که نان های بستنی نشکنند.

4-در صورتی اگر حلوا سرد شده و نتوانستید لایه گذاری کنید مجددا حلوا را بر روی حرارت قرار دهید تا گرم شود مجددا لایه گذاری کنید.

در صورت تمایل می توانید طرز تهیه حلوا آرد گندم با شیر، طرز تهیه لوز حلوا سه رنگ، طرز تهیه حلوا شیر نارگیل و طرز تهیه رولت حلوا  به صورت رایگان از سایت استاد آشپزی مشاهده و دانلود کنبد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا