آموزش شیرینی و شکلاتشیرینی بین الملل

طرز تهیه شیرینی فندقی فانتزی

آموزش دستور شیرینی فندقی ساده

شیرینی فندقی، یک شیرینی لاکچری و خوشمزه  است شیرینی فندقی  مناسب عیدنوروز وسال تحویل است دستور شیرینی فندقی فانتزی 2 بخش دارد و خیلی راحت می باشد برای مشاهده طرز تهیه شیرینی فندقی نسکافه ای به صورت رایگان دانلود کنید،برای مشاهده آموزش شیرینی فندقی خوشمزه با سایت استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی فندوقی فانتزی:

نام مقدار
کره 150 گرم
پودر قند 1 پیمانه
زرده تخم مرغ 2عدد
پودر نشاسته 1پیمانه
آرد به میزان لازم
مواد رویه:
سفیده تخم مرغ 2عدد
شکر 1 پیمانه
پودر فندق 2 پیمانه
پودر نارگیل 2قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 1قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی فندوقی:

کره و پودر قند را مخلوط و با همزن برقی بزنید تا سفید شود سپس زرده ها و وانیل را اضافه و با همزن بزنید سپس پودر نشاسته را اضافه و مخلوط کنید سپس آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر نرم و لطیفی بدست آید اگر آرد کم بریزید شیرینی داخل فر باز می شود اگر آرد زیاد بریزید خمیر سفت می شود و بدرد نمی خورد و پس از پخت مثل سنگ می شود.خمیر را بین دو نایلون یا کاغذ روغنی با وردنه به ضخامت 3 میل باز کنید و با کاتر گرد دالبری سایز 5 سانت کاتر بزنید داخل سینی کاغذ روغنی دار قرار دهید.

سفیده ها را با همزن برقی بزنید تا سفید و پوک شود. سپس شکر را اضافه و با همزن برنید ( 4 دقیقه ).  پودر کاکائو را اضافه و مخلوط کنید پودرنارگیل و پودر فندق را اضافه و مخلوط کنید مواد را داخل قیف بریزید روی شیرینی ها بزنید. داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد طبقه وسط به مدت 15 الی 20 دقیقه قرار دهید. شیرینی فندقی تغییر رنگ ندهند. زیر آن کمی طلایی شود.

نکاتی که باید در حین پخت شیرینی فندقی خوشمزه رعایت شود:

1-مواد شیرینی فندقی را حتما نیم ساعت قبل شروع کار در محیط قرار دهید تا به دمای محیط برسند.

2-فر را ابتدای کار با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید.

3-در صورتی که اگر آرد شیرینی فندقی فانتزی شما کم باشد داخل فر شیرینی پخش می شود و فرم خود را از دست می دهد در صورتی اگر آرد آن را زیاد بریزید. شیرینی شما بعد از پخت سفت می شود.

4-خمیر را زیاد ورز ندهید که به روغن بیفتد در غیر اینصورت شیرینی فندقی کیفیت خود را از دست می دهد.

در صورت تمایل می توانید طرز تهیه شیرینی کریسپی انجیر وگردو خوشمزه، طرز تهیه اسلایس نارگیل کرامل، طرز تهیه شیرینی ملکه بادام و طرز تهیه شوکو فندق از سایت استاد آشپزی دانلود کنید. 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا