آموزش پخت انواع کیککیک خیس و مرطوب-کیک باقلوا

طرزتهیه کیک پرتقال قهوه خیس

آموزش کیک پرتقالی و قهوه

اگر به دنبال طعم های جدید و متنوع هستید سایت استاد آشپزی ارائه دهنده فیلم های آموزشی انواع کیک جدید و خوشمزه برای تمامی افراد از مبتدی تا حرفه ایی ارائه می دهد طرز تهیه کیک پرتقالی و قهوه ساده و مناسب برای افراد مبتدی می باشد طعم آن متفاوت که کاملا طعم پرتقال و قهوه حس می شود بافت کیک پرتقالی خیس و نرم و لطیف می باشد.اگر به دنبال کیک شیک و مجلسی می باشید کیک پرتقالی و موس پنیر پرتقال بر روی سایت به صورت رایگان موجود است و در صورتی به دنبال کیک پرتقالی اسفنجی هستید کلیک کنید.

برای مشاهده کیک پرتقالی خیس با سایت استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم کیک پرتقالی ساده:

نام مقدار
پرتقال 3عدد
تخم مرغ 3عدد
شکر 160 گرم
روغن مایع 200 گرم
شیر 200 گرم
پوست پرتقال 1 عدد
آرد 360 گرم
پکینگ پودر 10 گرم
قهوه فوری 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک پرتقالی ساده:

ابتدا پرتقال ها را پوست و دانه گیری کنید و برش بزنید و با گوشکوب برقی بزنید تا یکدست شود قالب سایز 30*40 سانت را با کره چرب کنید و آرد بپاشید و آرد اضافه آن را خالی کنید.

سپس تخم مرغ ها، شکر و وانیل را با همزن برقی به مدت 5 دقیقه بزنید تا سفید و کشدار شود شیر، روغن مایع، پوست و آب پرتقال را اضافه و سرعت آهسته همزن برقی 30 ثانیه بزنید. سپس آرد و پکینگ پودر را با الک به مواد تخم مرغی  در 3 مرحله اضافه و با همزن مفتولی مخلوط کنید.4/3 از مواد را داخل قالب چرب شده بریزید.

قهوه فوری را به مابقی مواد اضافه و با همزن مفتولی بزنید دانه های قهوه داخل آن حل شود مواد قهوه ایی را در چند نقطه مواد ساده بریزید با پالت قسمت قهوه ایی را به صورت عمود بکشید. تمامی مواد با هم مخلوط نشود.قالب را داخل فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت 40 دقیقهطبقه وسط  قرار دهید.

بعد از پخت شیر سرد بر روی کیک داغ بریزید و قالب کمی جابه جا کنید تا تمام قسمت ها بگیرد روی کیک پودر نارگیل تست شده بپاشید بعد ازسرد شدن به اندازه دلخواه برش بزنید. کیک نرم و لطیفیه و طعم پرتقال در آن محسوس است.قسمتی از کیک طعم قهوه دارد وشیرینی ملایمی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا