آموزش ناننان بین الملل

طرزتهیه نان سیر

آموزش نان سیر با خمیر

دستور نان سیر ساده می باشد و بافت این نان مانند نان فانتزی پوک و نرم و لطیف می باشد این دستور نان را هم می توانید برای نان همبرگر یا نان شکلاتی هم استفاده کنید طعم این نان خوشمزه می باشد. بر روی سایت آموزش نان کروسان شکلاتی موجود است و برای مشاهده نان سیر با خمیر با سایت استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم نان سیر ساده:

نام مقدار
شیرگرم 2/1 لیوان
آّب گرم 1لیوان
روغن 4/1 لیوان
تخم مرغ 1عدد(زرده برای رومال)
خمیرمایه تر 14 گرم(خشک 7 گرم)
نمک 1قاشق چایخوری
شکر 1قاشق غذاخوری
آرد 5 لیوان
پنیرچدار یاپیتزا 100 گرم
مواد روی نان:
کره 40 گرم
سیر 1حبه
جعفری خرده شده مقداری

طرزتهیه نان سیر با خمیر:

آب گرم ، شیر گرم، خمیر مایه و شکر را با هم مخلوط کنید سپس روغن، سفیده تخم مرغ را اضافه و مخلوط کنید آرد و نمک را اضافه و مخلوط کنید خمیر بدست آمده را ورز دهید تا رویه آن صاف و براق شود سلفون بکشید وبه مدت 1 ساعت استراحت دهید.

سپس خمیر را وزن کنید و به 15 قسمت مساوی تقسیم کنید و داخل هر قسمت یک تکه پنیر قرار دهید چانه کنید داخل ظرف یا قالب چرب شده بچینید روی آن پارچه انداخته و به مدت 15 دقیقه استراحت  دهید.

پس از استراحت با برس روی نان ها سیر  رومال مخلوط زرده و شیر بمالید داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد طبقه وسط  به مدت 20 الی 30 دقیقه تا زمانی که روی نان کاملا طلایی شود. 

پس از خارج کردن نان سیر از فر مخلوط کره، جعفری و سیر رومال کنید و به مدت 6 دقیقه یک پارچه روی آن بیاندازید. پس از آن نوش جان کنید.

نان سیر بافتی عالی دارد می توانید به عنوان نان همبرگر هم تهیه کنید یا بعد از چانه کردن داخل خمیر نان  سیر را یک تکه  شکلات یا مخلوط سبزیجات یا کرم پاتیسیر یا حتی همبرگر سرخ شده با پنیر گودا قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا