ته چین-پلو-چلو

طرزتهیه قیمه نثار قزوینی

آموزش قیمه نثار حرفه ای

قیمه نثار یکی از غذاهای سنتی ایرانی که مربوط به شهر قزوین می باشد، برای مشاهده طرز تهیه شیرینی پلو کلیک کنید، قیمه نثار مجلسی را شما می توانید به صورت  پلو یا به صورت خورشت قیمه نثار تهیه کنید، این غذا خوشمزه و لذیذ می باشد که می توانید به عنوان غذای اصلی تهیه کنید و بسیار مناسب مهمانی ها و مجالس می باشد.برای مشاهده طرز تهیه قیمه نثار مجلسی با سایت استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم قیمه نثار اصل قزوین:

نام مقدار
گوشت گوسفندی نیم کیلو
پیاز درشت خلالی و سرخ شده 1عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
خلال بادام 50 گرم
برنج 5 پیمانه
کره 25 گرم
پوست پرتقال خلال شده 3 قاشق غذاخوری
گلاب 1قاشق سوپخوری
پودر لیمو 1قاشق مرباخوری

طرز تهیه ی قیمه نثار:

ابتدا گوشت را همراه با پیاز سرخ شده روی حرارت گذاشته و فلفل سیاه زده و تفت بدهید  با حرارت کم 1ساعت قرار دهید  پس از کشیده شدن آب گوشت، رب را اضافه و تفت دهید تا رب سرخ شود. سپس 1 لیوان آبجوش اضافه و اجازه دهید تا گوشت ها با حرارت کم پخته شوند.

سپس برنج را آبکش کنید.کف قابلمه  کمی روغن و سیب زمینی قرار دهید و بدون روغن برنج را دم کنید در صورتی که آبگوشت کشیده شد و گوشت نیم پخت شد 1 لیوان آبجوش دیگر به آن اضافه کنید تا گوشت کاملا  پخته شود.

خلال بادام با 1 لیوان آب جوش خیس کنید و در پوشش به مدت یک ساعت قرار دهید  خلال بادام را آبکش کنید وگلاب را به آن اضافه کنید و به خورشت اضافه کنید.

زرشک را داخل کره سرخ کنید 1قاشق از آن بردارید و داخل خورشت بریزید پوست پرتقال را 3 مرحله داخل آبجوش ریخته تا تلخیش گرفته شود و آبکش کنید. خلال پرتقال ها را در کره با 1 قاشق مرباخوری شکر اضافه و تفت دهید در صورت کم رنگ بودن زعفران دم کرده به آن اضافه کنید. به مابقی زرشک1 قاشق مرباخوری شکر و زعفران دم کرده اضافه و مخلوط کنید  می توانید گوشت را با خلال پرتقال و زرشک لا به لای  برنج بدهید یا در کنار برنج مانند خورشت میل کنید.

نکاتی که در حین طرز پخت قیمه نثار مجلسی قزوین رعایت کنید:

1-گوشت را در حد تفت خوردن نه سرخ شدن چون هرچه گوشت را تفت دهید دیرتر  پخته می شود ابتدا گوشت با آب خود با حرارت کم پخته وقتی که آب آن کشیده شد به روغن می آید و کمی تفت دهید ( سرخ نشود )و به آن یک لیوان آبجوش اضافه تا با حرارت کم  پخته شود.

2- با خلال  پسته و خلال بادام  قیمه نثار را می توانید تزیین کنید.

3-خلال بادام درختی نسبت به خلال بادام زمینی خوشمزه تر می شود.

در صورت تمایل می توانید طرز تهیه خورش گشنیز با مرغ،  طرز تهیه خورش کنگر، طرز تهیه خورش قورمه سبزی، طرز تهیه یخنی درگزی، طرز تهیه خورش سیب آلو، طرز تهیه کرفس، طرز تهیه خورش فلفل دلمه و هویج و طرز تهیه قیمه بادمجان را به صورت رایگان دانلود و مشاهده کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا