آموزش پخت انواع کیککیک مدرن-کیک کافی شاپ

دستور پخت انبه رزماری

آموزش کیک رز ماری انبه

مواد لازم کیک شکلاتی رزماری انبه:

آرد 240 گرم-تخم مرغ درشت 2عدد-کاکائو 80 گرم-خامه ترش200 گرم(200 گرم خامه صبحانه با 1قاشق مرباخوری آبلیمو مخلوط کنید وکنار بگذارید)-جوش شیرین 1قاشق مرباخوری-شکر 280 گرم-نمک 2 گرم-آبجوش 100 گرم-کره آب شده 75 گرم(روغن مایع یا کره گیاهی هم می توان استفاده کرد)-پکینگ پودر  1قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک شکلاتی رزماری انبه:

شکر و وانیل و تخم مرغ  را ابتدا با همزن بزنید سپس خامه را اضافه وبا دور کند همزن 3 دقیقه بزنید .مواد خشک(آرد و پکینگ پودر و جوش شیرین و نمک و کاکائو) الک کنید و کنار بگذارید. روغن یا کره را به مواد تخم مرغی اضافه کنید.در حد مخلوط شدن بزنید.مواد خشک را قاشق قاشق به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید.سپس کم کم آبجوش را اضافه کنید.هم بزنید.بعد از خوب مخلوط شدن داخل 3 قالب 20 سانت کاغذ روغنی انداخته بریزید. به مدت 30 تا 45 دقیقه داخل فر به دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید.کیک پس از پخت که از فر خارج کردید و خنک شد آن را سلفون کشیده و به مدت 24 ساعت در یخچال قرار دهید.

مواد لازم کرم پنیری:

پنیرخامه ایی 400 گرم-خامه صبحانه 80 گرم-پودرقند 60 گرم

همه مواد را با هم مخلوط کنید و با همزن مفتولی بزنید در حدی که مواد با هم مخلوط شوند.داخل قیف ریخته و به مدت 1 ساعت داخل یخچال استراحت کند.

کاستارد انبه:

انبه 100 گرم-شکر 72 گرم-کره 48 گرم-زرده تخم مرغ 2 عدد-نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری سرصاف-رزماری 3تا 4 شاخه-وانیل کمی

همه مواد را با هم مخلوط کنید و با همزن مفتولی بزنید و روی حرارت قرار دهید تا سنگین و نشاسته کاملا پخته شود.پس از سنگین شدن از روی حرارت برداشته و شاخ های رز ماری را جدا کنید و با گوش کوب برقی بزنید. سپس داخل قیف ریخته و به مدت 6 تا 12 ساعت در یخچال قرار دهید.

باتر کریم پنیری:

کره به دمای محیط رسیده 160 گرم-پنیرخامه ایی 440 گرم-رنگ پودری سفید 1ونیم قاشق مرباخوری(اختیاری)-پودرقند 130 گرم-

کره را داخل کاسه همزن ریخته تا کاملا سفید و پوک شودهرچه بیشتر بزنید رنگ باتر کریم بهتر می شود.،رنگ پودری را اضافه کنید.و مجددا بزنید.سپس پنیرخامه ایی اضافه کنید سپس پودرقند الک شده را اضافه و با همزن بزنید.مواد را داخل قیف ریخته و داخل یخچال یک ساعت استراحت دهید.

کرم رز ماری انبه(مانگو کرم):

خامه صبحانه 70 گرم-رز ماری تازه 2 شاخه کوچک-انبه 80 گرم-شکر 40 گرم-ژلاتین  4 گرم-نشاسته ذرت 10 گرم-آب 2 قاشق غذاخوری

انبه،نشاسته،شکر و رز ماری را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید تا غلیظ و نشاسته کاملا پخته شود.پس از سنگین شدن خامه را به آن اضافه کنید.سپس ژلاتین را با آب مخلوط و به روش بن ماری باز کنید.و به مواد انبه اضافه کنید.شاخه های رز ماری را خارج کنیددو سه برگ باقی بماندمواد را داخل رینگ 18 یا 19 سانت سلفون کشیده بریزید.روی آن مقداری انبه نگینی درشت بریزید(اختیاری برای زیبایی کار هنگام برش) سپس به مدت 12 ساعت داخل فریزر قرار دهید.

اولین لایه کیک را قرار دهید.روی آن کمی کرم پنیری بریزید و صاف کنید.روی کرم پنیری،کرم رزماری را قرار دهید و دور آن را با کرم بپوشانید و کیک روی آن قرار دهید.سپس روی کیک را یک لایه کرم پنیری بدهید و صاف کنید،سپس دور کیک را کرم پنیری ریخته و وسط آن از کرم کاستارد ریخته،سپس روی آن کیک قرار داده و دور تا دور کیک را از کرم پنیری آسترکشی کنید.کیک را یک ساعت داخل فریزر قرار دهید.تا کیک افتش را بکند. سپس کیک را با مواد باتر کریم بپوشانید(خامه کشی).کاملا صاف کنید.مجددا یک ساعت داخل فریزر قرار دهید.برای تزیین مقداری از کرم با تر کریم را رنگ زرد زده و با کاردک روی کیک حالت پر بکشید.روی کیک را می توانید با گل و نون بستنی تزیین کنید.کیک باید یک شب تا صبح در یخچال بماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا