آموزش آشپزیپاستا-لازانیا-غذاهای خمیری

دستور تهیه پلمنی روسیه یا گوشواره خراسانی

آموزش خمیر پلمنی

غذای پلمنی روسی یکی از غذاهای خوشمزه کشور روسیه می باشد که مانند غذای سنتی کشور خودمان به نام گوشواره خراسانی می باشد به دلیل پیچیده شدن خمیر به شکل گوش به این نام شکل گرفت، پلمنی روسی غذا خوشمزه و لذیذ است که حتی در هایپرهای کشور روسیه به صورت نیم اماده فروخته می شود. در صورت تمایل می توانید طرز تهیه اگالیک که غذای خمیری به صورت رایگان بر روی سایت می باشد برای مشاهده دستور پلمنی روسی با سایت استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم پلمنی روسی:

نام مقدار
آرد 270 الی 300 گرم
شیر 70 گرم
روغن مایع 1 قاشق غذا خوری
نمک 1 قاشق چای خوری
تخم مرغ 1عدد
آب 35 گرم
گوشت چرخ کرده 250 گرم
پیاز رنده شده 1عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه پلمنی:

ابتدا گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده و آب گرفته مخلوط کنید نمک و فلفل سیاه اضافه و ورز دهید داخل یخچال قرار دهید.

شیر، روغن مایع، آب، تخم مرغ و نمک را با هم مخلوط کنید سپس آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر جمع شود و به دست تمیز نچسبد سپس 10 دقیقه ورز دهید تا چسبندگی آن رفع شود داخل ظرف چرب شده قرار دهید و سلفون بکشید و یک ساعت داخل محیط استراحت دهید.

پس از استراحت خمیر را نصف و بر روی سطح آرد پاشی شده باز کنید کمی از خمیر را با رنگ سبز خوراکی مخلوط و ورز دهید و با مابقی خمیر مخلوط کنید سپس خمیر رنگی را جدا باز کنید. کمتر از یک قاشق چایخوری از گوشت چرخ کرده را با فاصله در نقاط  مختلف خمیر قرار دهید و خمیر  باز شده را روی آن ها قرار دهید و با کاتر 4 سانت کاتر بزنید و دور خمیرهای کاتر زده بچسبانید و مطابق فیلم فرم دهید.

سپس داخل آب قابلمه در حال جوش کمی روغن و نمک بریزید .جوشواره ها را داخل آب در حال جوش به مدت 10 دقیقه قرار دهید سپس آبکش کنید ظرف سفالی با کره چرب شده داخل آن قارچ سرخ شده بریزید.روی آن جوشواره ها را بریزید.100 تا 130 گرم خامه صبحانه بریزید مخلوط کنید در پایان پنیرپیتزا بریزید و روی آن ورق آلومینیوم بکشید و سوراخ کنید به مدت 30 الی 45 دقیقه داخل فر 180 درجه سانتی گراد طبقه وسط قرار دهید تا مواد به خورد هم بروند.

در صورتی که بخواهید  این غذا را به سبک ایرانی درست کنید بعد از آبکش کردن با کمی کشک و1 قاشق غذاخوری نعنا داغ و  1قاشق غذاخوری سیر داغ و 3 قاشق غاخوری پیاز داغ مخلوط و بر روی حرارت قرار دهید تا جا بیفتد حدود 20 الی 30 دقیقه کافی است .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا