آموزش پخت انواع کیککیک میوه ای

طرز تهیه کیک کدو حلوایی شکلاتی

آموزش کیک کدوحلوایی ساده

آموزش فیلم کیک کدوحلوایی شکلاتی سطح اموزش ان مبتدی می باشد با تمام نکات در آن ذکر شده است و جزو کیک های عصرانه  می باشد دستور کیک کدو حلوایی با ماست راحت و خوشمزه می باشد. می توانید دستور کیک کدو حلوایی با گردو تهیه کنید و خوردن آن لذت ببرید برای مشاهده کیک کدو حلوایی ساده ، برای مشاهده تهیه کیک کدو حلوایی شکلاتی با استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم کیک کدو حلوایی با ماست:

نام مقدار
کره 90 گرم
شکرقهوه ایی 240 گرم
وانیل 4/1 قاشق چایخوری
تخم مرغ 2عدد
زرده تخم مرغ 1عدد
آرد 200 گرم
پکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری
پودرکاکائو روشن 60 گرم
نمک 8/1 قاشق مرباخوری
ماست 60 گرم
جوش شیرین 1قاشق چایخوری
کدوحلوایی پوره شده 120 گرم

طرزتهیه کیک کدوحلوایی :

ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید و قالب میان تهی سایز 23 الی 25 سانتی با مخلوط کره، روغن مایع، آرد ( از هرکدام 1قاشق غذاخوری )  یا با کره چرب کنید و آرد بپاشید. آرد، پکینگ پودر،  نمک و پودرکاکائو را با هم مخلوط و الک کنید.

کره، شکر و وانیل را با همزن برقی به مدت 2 دقیقه بزنید در حین همزدن دورگیری کنید سپس تخم مرغ ها و زرده را دانه دانه اضافه و بعد از هرکدام 30 ثانیه بزنید ماست را با جوش شیرین مخلوط کنید به تناوب ماست، پوره کدو حلوایی و مخلوط آرد را به مواد تخم مرغی اضافه و مخلوط کنید. مواد را داخل قالب بریزید و صاف کنید. داخل فر گرم شده طبقه وسط به مدت 35 الی40 دقیقه قرار دهید.

پس از پخت و خارج کردن کیک از فر به مدت 15 دقیقه اجازه دهید تا خنک شود سپس از  قالب خارج کنید  60 گرم خامه صبحانه و 60 گرم شکلات تلخ را با هم مخلوط روی حرارت یا ماکرویو قرار دهید تا باز شوند روی کیک سرد شده بریزید.

نکات در هنگام تهیه  کیک شکلاتی با ماست:

1- ابتدا تمامی مواد کیک کدوحلوایی شکلاتی را در محیط قرار بدهید تا هم دمای محیط شوند.

2- در صورتی که آرد را در یخچال یا محیط زندگی تان رطوبت بالایی دارد (مناطق شمال کشور) حتما آرد خود را 3 مرتبه الک کنید در غیر اینصورت یک مرتبه کافی است.

3- آردی که برای تهیه انواع کیک و انواع شیرینی ها استفاده می کنید حتما آرد قنادی ( آرد کلاله ،آرد شیرینی پزی )  باشد هرچه مقدار سبوس آرد شما زیاد باشد  کیفیت کیک  کاهش و سنگین می شود به اصطلاح پف زیاد نمی کند.

4- کره اجازه دهید به دمای محیط برسد می توانید به جای کره حیوانی از کره گیاهیی یا روغن جامد استفاده کنید ولی کره حیوانی خوشمزه تر می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا