آموزش ناننان بین الملل

طرز تهیه نان ارده و گردو ترکی

آموزش نان ارده و گردو

فیلم اموزش نان ارده وگردو بسیار راحت ولی خوشمزه و نرم و لطیف می باشد دستور نان ارده و گردو متعلق به کشور ترکیه می باشد، همچنین برای مشاهده طرز تهیه کیک ارده و کنجد کلیک کنید. برای مشاهده طرز تهیه نان ارده و گردو با استاد آشپزی همراه باشید. 

مواد لازم نان ارده و گردو:

نام مقدار
شیر 1 پیمانه
روغن مایع 1 پیمانه
آب ولرم 1 پیمانه
مایه خمیر 1 و نیم قاشق سوپخوری
شکر 2 قاشق سوپخوری
آرد به میزان لازم
نمک نصف قاشق چایخوری
تخم مرغ 1عدد
مواد میانی:
ارده 1پیمانه
گردو خرد شده 1پیمانه
شکر نصف پیمانه
کره ذوب شده 100 گرم
کنجد به میزان لازم

طرز تهیه نان ارده ساده:

شیر، روغن، سفیده تخم مرغ، شکر، نمک و خمیرمایه و آب ولرم را با هم مخلوط کنید آرد را کم کم اضافه کنید تا به دست تمیز نچسبد خمیر نرمی بدست آید. خمیر را ورز داده تا روی آن صاف و برق شود. روی ظرف خمیر را سلفون بکشید و در مکانی گرم به مدت 1 ساعت قرار دهید.

بعد از استراحت، خمیر را وزن کنید و به 8 قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را چانه کنید سپس هر چانه را قطر نیم سانت باز کنید روی آن کره، بعد ارده بمالید، سپس گردو و شکر بپاشید.

خمیر را رول کنید و از یک طرف خمیر به شکل گل بپیچید. داخل سینی فر کاغذ روغنی دار قرار دهید.چانه بعد به همین شکل باز و رول کنید و دور خمیر قبلی بپیچید در صورت چسبیدن به میز کار آرد بپاشید دو نان که هر نان 4 چانه دور هم بپیچید. روی نان ها را رومال زرده  بزنید و کنجد بپاشید. سینی را طبقه وسط با دمای 180 درجه سانتی گراد یک ربع قبل روشن کرده به مدت نیم ساعت قرار دهید. نانی نرم و لطیف وخوشمزه می باشد.

در صورت تمایل می توانید طرز تهیه نان پنبه ای، طرز تهیه نان پیده و همچنین طرز تهیه نان رول کره ای را به صورت رایگان مشاهده و دانلود کنید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا