آموزش آشپزیسوخاری-همبرگر و برگر

طرز تهیه توپک های پرتقالی

آموزش توپک های برنجی با مغز گوشتی

فیلم طرز تهیه توپک های پرتقالی یکی از غذاهای خوشمزه سرخ کردنی است در صورتی اگر برنج مونده دارید و نمی دانید چه کنید، این دستور مختص شماست برای مشاهده طرز تهیه لازانیا سوخاری کلیک کنید،برای مشاهده طرز تهیه توپک های پرتقالی با استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم توپک پرتقالی:

نام مقدار
برنج 1 پیمانه
پنیرپیتزا 30 گرم
گوشت چرخ کرده 100 گرم
پیاز 1عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذا خوری
نمک به مقدار لازم
تخم مرغ 1عدد
آرد سوخاری یا پودر پانکورا 1پیمانه
سس مادیان:
زردچوبه 1 قاشق مربا خوری
گوجه فرنگی 4عدد
آب مرغ یا عصاره مرغ یا گوشت 1 پیمانه
سیرسرخ شده 1 حبه
پیاز داغ 1 قاشق غذا خوری

طرز تهیه توپک های پرتقالی:

برنج را به همراه 2 و نیم پیمانه آب و 1 قاشق چایخوری نمک روی حرارت قرار دهید تا خمیر شود . ( ته دیگ نبندد ) . هر از گاهی هم بزنید پس از خشک شدن آب آن، کمی روغن اضافه و دم کنید و شعله را کم کنید تا پخته شود.

گوشت چرخ کرده و پیاز داغ و نمک و فلفل سیاه و کمی روغن  و نصف لیوان آب مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا پخته و آب آن کشیده شود. سپس رب گوجه اضافه و سرخ کنید. مایه گوشتی را کنار بگذارید تا خنک شود.

پیاز داغ و سیر داغ و گوجه فرنگی های نگینی شده و نمک و زردچوبه و فلفل سیاه و عصاره مرغ روی حرارت قرار دهید تا گوجه ها سرخ و به روغن بیاید. سپس یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا سس غلیظ شود.

پس از خنک شدن برنج به آن پنیر پیتزا را اضافه و مخلوط کنید. کمی از برنج له شده را کف دست باز کنید و وسط آن مقداری مایه گوشتی قرار دهید و گرد کنید. داخل تخم مرغ زده شده بغلتانید و بعد داخل پودر پانکورا بغلتانید. در روغن داغ شناور سرخ کنید. با سس مادیان سرو کنید.

در صورت تمایل می توانید طرز تهیه رولت کانلونین خوشمزه، طرز تهیه رست چیکن،طرز تهیه کوکتل سوسیس و طرز تهیه مرغ کنتاکی را به صورت رایگان مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا