آموزش پخت انواع کیککیک عصرانه

طرزتهیه کیک ساده بدون بکینگ پودر

آموزش کیک ساده خانگی

آموزش فیلم دستور پخت کیک ساده و بدون بکینگ پودر بسیار خوشمزه و بافتی سنگین دارد فیلم آموزش این کیک مرحله به مرحله و با تمام نکات می باشد بافت این کیک نزدیک به بافت نان می باشد. مشاهده اموزش کیک ساده بدون بکینگ پودر با سایت استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم کیک ساده خانگی:

نام مقدار
شیر 200میلی لیتر
خمیرمایه خشک 10 گرم
تخم مرغ 2عدد
کره 120 گرم
پوست پرتقال 1قاشق مرباخوری
آرد 480 گرم
مواد وریه:
شکر 120 گرم
وانیل 5 گرم
کره 50 گرم
خامه صبحانه 200 گرم

طرزتهیه کیک بدون بکینگ پودر:

ابتدا شیر ولرم، خمیرمایه و1قاشق چایخوری شکر را با هم مخلوط کنید تخم مرغ ها،پوست پرتقال و کره و خمیرمایه عمل آمده را با هم مخلوط کنید سپس آرد را اضافه و مخلوط کنید. خمیر بدست آمده را به مدت 10 دقیقه ورز دهید سپس سلفون بکشید.به مدت 20 دقیقه استراحت دهید.

پس از استراحت قالب 23 سانت گرد را کاغذ روغنی بیندازید و چرب کنید  خمیر را داخل آن قرار دهید و دستمال یا پلاستیک قرار دهید و به مدت 20 دقیقه استراحت دهید.

پس از استراحت با سیخ کباب حسینی چرب شده روی خمیر تمام سطح خمیر حفره عمقی ایجاد کنید شکر و وانیل و کره نرم شده را با هم مخلوط کنید و روی تمام سطح خمیر مخلوط کره و شکر را بپاشید  سپس داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 25 دقیقه قرار دهید.

روی خمیر کمی طلایی شود سپس از فر خارج کنید و خامه صبحانه روی تمام سطح خمیر بریزید ومجددا داخل فر به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا رویه طلایی شود.

نکاتی که باید در هنگام پخت کیک ساده بدون بکینگ پودر رعایت کنید:

1-تمامی مواد را نیم ساعت در محیط قرار دهید تا به دمای محیط برسد.

2- دمای شیر باید طوری باشد که انگشت را نسوزاند فقط گرمای ان حس شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا