آموزش ناننان میوه ای

طرزتهیه نان کشمشی

آموزش تهیه نان کشمشی صبحانه

دستورپخت  نان کشمشی  ساده و سطح آن مبتدی است و بافت نان کشمشی  نرم و لطیف می باشد طعم نان شیرینی خیلی کمی دارد در صورت تمایل می توانید شکر دستور را افزایش دهید برای مشاهده طرز تهیه شیرینی کشمشی و طرز تهیه کیک کشمشی کلیک کنید. برای مشاهده نان کشمشی با سایت استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم نان کشمشی:

نام مقدار
خمیرمایه خشک 8 گرم(خمیرمایه تر 16 گرم)
شکر 15 گرم
آب 250 تا 300 گرم
آرد 500 گرم
نمک 1 قاشق مرباخوری
بهبوددهنده 5 گرم
کره 15 گرم
کشمش  پلویی 100 گرم

طرزتهیه نان کشمشی صبحانه:

ابتدا کشمش ها را داخل آب یک ساعت قرار دهید و آبکش کنید خمیرمایه و نصف آب ولرم و 1قاشق چایخوری شکر را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید تا عمل آید.

سپس مابقی آب و شکر وبهبوددهنده و نمک را اضافه و مخلوط کنید آرد را کم کم اضافه کنید تا به دست تمیزنچسبد در آخر کره را اضافه و مخلوط کنید  خمیر بدست آمده را به مدت 10 الی 15 دقیقه روی میز کار چرب شده ورز دهید تا سطح آن صاف شود. کشمش ها را اضافه ( من مخلوط کشمش و شکلات نسوز اضافه کردم ) و مخلوط کنید. سلفون بکشید و به مدت 20 دقیقه استراحت دهید.

پس از استراحت قالب و رینگ ها را چرب کنید. خمیر ها را به وزن  بین 50 الی 100 گرمی چانه کنید. روی آن دستمال مرطوب یا پلاستیک قرار دهید و به مدت 15 دقیقه استراحت دهید. سپس روی آن رومال آب و کنجد و سیاه دانه بپاشید و داخل فر خاموش قرار دهید و همچنین داخل فر ظرفی از آب جوشیده  به مدت 15 دقیقه قرار دهید. سپس آب را خارج کنید و فر با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن و به مدت 20 الی 40 دقیقه قرار دهید تا رویه آن طلایی شود.

برای خوشمزه شدن نان ها می توانید گردو هم اضافه کنید از کره گیاه هم می توانید استفاده کنید و برای راحت ورز دادن خمیر دست و سطح کار را چرب کنید تا به راحتی خمیر را ورز دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا