آموزش ناننان بین الملل

طرزتهیه نان رول کره ای خانگی

آموزش نان رول کره ای 

دستور نان رول کره ای به صورت رایگان و به همراه فیلم و تمامی  نکات آن می باشد همچنین فیلم آموزش نان باگت خانگی، نان ارده و گردو، نان رول دارچین و….به صورت رایگان بر روی سایت قرار دارد می توانید برای مشاهده فیلم آموزش نان رول کره ای با سایت استاد آشپزی همراه باشید.

مواد لازم نان رول کره ای :

نام مقدار
آرد سفید 300 گرم
خمیرمایه فوری 6 گرم
کره 50 گرم
شکر 40 گرم
نمک 5 گرم
آب 130 گرم
کره برای رومال 50 گرم

طرز تهیه نان رول کره ای:

 ابتدا آرد، نمک، خمیرمایه، شکر را با هم مخلوط کنید آب ولرم را کم کم اضافه کنید تا خمیر جمع شود پس از جمع شدن خمیر، کره نرم به دمای محیط رسیده را اضافه کنید شروع به ورز دادن کنید تا تمام کره به خورد خمیر برود و خمیر را ورز دهید تا رویه آن صاف شود ( حدود یک ربع ) .  خمیر را داخل ظرف چرب شده قرار داده و سلفون بکشید.به مدت 45 دقیقه استراحت دهید.

قالب مافین را با روغن جداکننده یا مخلوط کره، روغن و آرد چرب کنید پس از استراحت، خمیر را کمی ورز دهید و به شکل مستطیل به ضخامت نیم سانت باز کنید روی تمام سطح خمیر را کره نرم رومال کنید سپس خمیر به صورت نوارهای 2 سانت برش بزنید و نوارهای را رول کنید. قالب مافین یا کاغذ کاپ کیک قرار داده یا  داخل سینی کاغذ روغنی دار بچینیدروی آن را بپوشانید و 45 دقیقه استراحت دهید تا حجم آن 2 برابر شود.

داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 25 الی 40 دقیقه قرار دهید داخل فر یک ظرف آب گرم قرار دهید. رویه نان طلایی شد کافی است.

نکات قابل توجه در هنگام پحت نان رول کره ای رعایت بشود:

1-برای راحت تر شدن کارتان کره به دمای محیط یا ذوب شده باشد.

2- برای شیرین تر شدن نان رول کره ای می توانید مقدار شکر داخل خمیر را افزایش دهید یا در زمان رول کردن خمیر بر روی کره رومال شده بر روی خمیر شکر بپاشید.

3-می توانید به جای کره حیوانی در نان رول کره ای از کره گیاهی هم استفاده کنید.

4-همچنین می توانید در صورت تمایل پس از پخت نان رول کره ای به صورت داغ روی آن عسل رومال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا